Despre Grupul Americlean – Oriunde in Romania din 2007

  1. Filosofia Americlean
    Cladirile de birouri, locuintele, spatiile de lucru si spatiile de recreere sunt sisteme arhitectonice complexe in care omul isi petrece practic intreaga viata. Orice constructie este gandita ca un sistem viu ce asigura suport pentru mentinerea vietii si desfasurarea in bune conditii a tuturor actvitatilor umane. Acest sistem aidoma unui organism viu necesita intretinere si reparatii pentru a ramane functional. Serviciile Americlean asigura suportul necesar spatiilor in care omul isi desfasoara activitatile, generand astfel vitalitate, sanatase si desigur succes.
  2. Evolutie An 2007
    Cunoscuta pe piata de specialitate ca unul dintre cei mai importanti prestatori de servicii de curatenie din Romania, firma de curatenie Americlean are in spate o istorie tumultoasa si o experienta de invidiat. Infiintata pe data de 12 Ianuarie 2007 la Bucuresti, compania a avut ca scop inca de la inceput dezvoltarea pe piata autohtona a serviciilor de curatenie si intretinerea cladirilor marca Americlean, conform standardelor de calitate agreate de Americlean Business Services, USA.
    Conform Certificatului de Inregistrare Nr. 84570 din 21.02.2007 emis de Oficiul de stat pentru Marci din Romania, in temeiul Legii 84 din 1998 privind marcile si indicatiite geografice, AMERICLEAN a devenit marca inregistrata si protejata in Romania.
    Chiar din primul an de activitate sunt realizate contracte importante, Americlean devenind astfel prestatorul de servicii de curatenie pentru companii ce activeaza in domenii diverse dar si pentru cateva institutii publice. Unele dintre cele mai importante contracte ale anului 2007 au fost semnate cu:
    –              Tempo Advertising
    –              MedLife
    –              Deichmann
    –              Rompetrol s.A.
    –              Nord Grup
    –              Atrium Design
    –              Group Queen Monaco
    –              Medio Consult Constructii
    –              Ashroich Romania
    –              Rotar Comaliment Impex
    –              Berlin Chemie AG
    –              Ambasada statelor Unite ale Americii la Bucuresti
    –              Ritzio BU SRL – reprezentanta Ritzio Entertainment Group (REG)
    Prin implemantarea unor platforme on-line este pregatita dezvoltarea afacerii si pentru alte zone geografice fiind vizate cele mai importante orase din Romania. Practic, la nivelul anului 2008, Americlean era singura companie specializata in servicii de curatenie capabila sa preia si sa execute simultan comenzi din mai multe zone geografice.
  3. Evolutie An 2008
     Incepand cu Ianuarie 2008, Americlean deschide puncte de lucru in mai multe orase din Romania, primul in Constanta, urmat de Cluj si Iasi. Datorita faptului ca anumiti clienti ai societatii au cunoscut in aceasta perioada o expansiune fara precedent, Americlean se dezvolta organic o data cu acestia, acoperind in scurt timp cele mai importante zone si orase ale Romaniei.
    Sunt achizitionate un numar mare de echipamente de curatenie de ultima generatie, principalul furnizor de solutii chimice si tehnice al Americlean la momentul respectiv fiind compania Johnson Diversey Romania. Dotarile tehnice au sporit vizibil calitatea serviciilor si evident durata de executie s-a scurtat simtitor, majoritatea lucrarilor fiind astfel finalizate in timp record.
    Este si perioada in care Americlean semneaza primul sau parteneriat strategic, devenind furnizorul national de servicii de curatenie profesionala al lantului de sali de jocuri (tip casino) administrat de compania Ritzio in Romania. Prin dezvoltarea acestui contract, la finalul anului 2008 – inceputul lui 2009, Americlean furniza servicii de curatenie in toate cele 65 de locatii ale grupului Ritzio deschise in toate colturile tarii. De la lucrarile de curatenie dupa constructor, spalari de mocheta, igienizarea grupurilor sanitare, debarasarea gunoiului menajer, spalarea fatadelor, pana la aprovizionare cu solutii chimice si alte produse de igiena necesare, compania Americlean furniza clientilor sai cel mai complet serviciu de pe piata de specialitate.
    In perioada mentionata cele mai importante contracte ale Americlean au fost semnate cu urmatoarele companii:
    –              Ritzio Bucuresti
    –              Leo Burnett
    –              Fashion Retail Group
    –              Puma Romania
    –              OMV Bucuresti
    –              Saint-Gobain Weber
    –              Industria de Diseno Textil, sA
    –              Bavaria Motors Constanta
    –              GNLD International
  4. Evolutie An 2009
     Anul 2009 a reprezentat pentru Americlean primul pas spre dezvoltarea internationala prin infiintarea unei sucursale a societatii Americlean SRL, in Franta la Paris – persoana juridica franceza specializata in servicii de curatenie profesionala. Primul contract extern a fost implementat in Franta pentru o institutie publica fiind vorba de sucursala Ligii de Invatamant din Paris.
    Datorita provocarilor economice, la finalul anului 2009 Americlean demareaza un amplu proces de reorganizare si repozitionare in raport cu noile cerinte manifestate pe piata serviciilor externalizate din Europa de Est. Mare parte din sumele incasate in primii doi ani de functionare au fost reinvestite in 2009 pentru achizitionarea de masini si aparate de curatenie precum si intr-o flota de automobile destinata echipelor mobile de interventie.
    In ciuda dificultatilor pricinuite de inceputul recesiunii economice din Europa, compania Americlean a continuat sa se dezvolate mizand totul pe calitatea serviciilor, promptitudine si o echipa deosebit de unita. In aceste conditii, la nivelul lui 2009, Americlean a administrat mai multe zeci de contracte si merita aminite urmatoarele:
    •             Ritzio Bucuresti
    •             Industria de Diseno Textil, sA
    •             Puma Romania
    •             Leo Burnett
    •             Fashion Retail Group
    •             Murfatlar Romania sA
    •             MDM Certificare
    •             British American Tobacco Romania
    •             New Yorker Romania
    •             Continental Romania
    •             Norbert Dentressangle – Bucuresti
    •             CRUsH Club – Constanta
    •             sprider store – Bucuresti
  5. Evolutie An 2010
     Anul 2009 a reprezentat pentru Americlean primul pas spre dezvoltarea internationala prin infiintarea unei sucursale a societatii Americlean SRL, in Franta la Paris – persoana juridica franceza specializata in servicii de curatenie profesionala. Primul contract extern a fost implementat in Franta pentru o institutie publica fiind vorba de sucursala Ligii de Invatamant din Paris.Anul 2010 a fost marcat decisiv de expansiunea Americlean in Bulgaria si Austria unde sunt deschise mai multe societati specializate in servicii de curatenie.  sunt realizate totodata in regism de subcontractor mai multe zeci de lucrari pe spatiul Uniunii Europene in state precum Germania, Austria, Cehia, Polonia si Grecia, portofoliul de lucrari post-constuctor si de restaurare depasind astfel cifra 500 la finalul lui 2010.
    Aceste servicii specializate de curatenie se adreseaza tuturor clientilor Americlean si includ lucrari de curatenie generala, post-constructor, spalari de mocheta (pe loc), curatarea fatadelor  (piatra, sticla sau compusi), tratarea speciala si sigilarea pardoselilor,  precum si lucrari de curatenie industriala. In cadrul acestor operatiuni complexe furnizorul de servicii trebuie sa satisfaca majoritatea cerintelor venite din partea clientilor, indiferent de dimensiunea proiectului si la un pret competitiv.
    Pornind de la aceste realitati, Americlean si-a construit propria filosofie si strategie operationala, ce include partea de analiza, proiectare si executie a oricaror lucrari ce tin de intretinerea si reabilitarea cladirilor. Anul 2010 a insemnat practic o noua dezvoltare fiind semnate noi contracte de prestari servicii, majoritatea cu reprezentantele unor companii internationale ce opereaza in Romania si-n statele invecinate.
  6. Evolutie An 2011
    Contractele semnate in anii precedenti au fost fie stabilizate fie dezvoltate in 2011 alaturi de partenerii strategici ai Americlean, unele dintre acestea fiind de dimensiuni internationale. Contractele de mari dimensiuni au impus si implementarea de noi strategii de management, activitatile fiind impartite pe regiuni, zone si sectoare de activitate. Dar indiferent de marimea contractului, circumstante si provocari, filosofia Americlean s-a fundamentat mereu pe nevoile clientului si pe suportul oferit acestuia. si indiferent de situatie, in urma noastra a ramas mereu curatenia.
  7. Evolutie An 2012
    Anul 2012 a fost anul in care societatea și-a diversificat din nou zonele de acoperire și modeul de operare, modelându-și prioritățile în funcție de noile tendințe de piață. Vasta experiență acumulată în domeniul curățeniei profesionale a făcut ca Americlean să fie alegerea optimă pentru foarte multe instituții private din țara noastră, abordând lucrări specializate cu grad ridicat de dificultate. Ca punct de referință în cadrul portofoliului, Americlean a realizat lucrări de curățenie pentru sectorul industrial, un bun exemplu fiind combinatul de pulberi metalice Hoeganaes Corporation din Buzău. Nivelul ridicat de dificultate al acestor lucrări este dat în primul rând de mediul în care se desfășoară, cu spații greu accesibile și neluminate, lucru la înălțime, printre utilaje, cu respectarea unor reguli foarte stricte de protecția muncii. Am fost practic prima firmă de curățenie din România care s-a încumetat să realizeze o asemenea lucrare, pentru prima dată în istoria combinatului.
  8. Evolutie An 2013
    Dacă în primii 6 ani compania noastră a abordat cu precădere sectorul corporate, începând cu 2013 s-au făcut pași importanți în “atacarea” segmentul de servicii de curățenie prestate pentru persoanele fizice. Dacă prima categorie presupune echipamente profesionale de mare capacitate, personal numeros, organizarea lucrului pe spații foarte largi și termene limită, curățenie pentru clienții persoane fizice solicită o abordare minuțioasă, spațiile de lucru fiind mult mai restrânse cu suprafețe variate (lemn, sticlă, ceramică, plastic). Discutăm despre curățenie pentru locuințe, la cel mai înalt nivel de calitate, după constructor sau curățenii generale, intervenții după inundații. Sunt utilizate cu precădere echipamente profesionale de curățenie de mici dimensiuni, în timp ce soluțiile de curățenie sunt alese în funcție de tipul suprafețelor pentru care urmează să fie aplicate, protecția bunurilor clienților având evident prioritate. În paralel cu segmentul amintit, Americlean a continuat sa-și îmbogățească portofoliul cu noi clienți corporativi precum:
    OMCO Romania (domeniul curatenie industriala)
    FRANKE România (parte a corporației internaționale Franke Artemis – curatenie birouri si spalare mocheta)
    • L’Oréal Romania (cea mai importantă corporație din industria cosmetică)